tiistai 21. maaliskuuta 2017

Lapsuusmuistoja 70-luvulta

Tämä blogi on jäänyt aivan unholaan, kun olen keskittynyt muihin blogeihin ja toisaalta väsyneenä olemiseen. Mutta nyt sekä kilpirauhaslääkitys että kevätaurinko ovat alkaneet piristää sen verran, että jospa tännekin jotain laittaisi.

Muutama viikko sitten kävin lapsuudenkodissani, jonka yläkerrassa on paljon vanhoja tavaroita, niistä uusimpina minun ja siskoni leluja, koulukirjoja ym. vastaavaa 70-80 -luvuilta. Otin joitain kuvia ja yritän nyt jakaa niitä kahdessa eri postauksessa, eri vuosikymmenet erikseen.
Ihanaa räiskyvän keltaista pientä keinutuolia myöten!

Hippimeininkiä :)

Toinenkin taulu.

Ei säästöpossu, vaan ties mikä säästöolio.

Tästä linnusta on tainnut oikeat värit lähteä. Ei se mielestäni oranssi ollut??

Mollamaijaksikohan tätä sanottiin?

Vähän meidän nukkejamme.

Tämänvärisiä nallejakaan ei nykyään tule vastaan.

Tämä otus on reppanan näköinen. Onkohan sen joku itse tehnyt vai mikä sen alkuperä on?

Värikkäät enkelin siivet.

4 kommenttia:

  1. Kivoja lapsuuden juttuja, niitä on aina kiva katsella. Näin yksi yö unta lapsuuden lelusta, että löysin sen tai samanlaisen kirpputorilta. Lelu oli sellainen värikäs koira (Sasisusu nimeltään), jossa on erilaisia osia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lapsuusmuistot ovat mukavia. Onneksi ainakin meillä on paljon vanhoja lelujamme tallessa, niin voi joskus palata muistoihin. Hauska nimi sillä koiralelullasi :)

      Poista
  2. Tämäpä oli mielenkiintoinen juttu. On aina hauska nähdä muistoja menneiltä vuosikymmeniltä. Suosikkivärit vaihtelee, leluissakin. Nuo sun nukkesi on vaaleatukkaisia, mutta mulla ja siskollani ruskeatukkaisia, ei aivan tummia, vaan vähän kuin tämä sinun blogin tausta. Ihan ekaksi mulla kiinnittyi kuitenkin huomio tuohon ekan kuvan keltaiseen koiraan. Mulla on persikanvärinen koira, jonka siskoni toi mulle luokkaretkeltä Ahvenanmaalta. Tuo sun koira näyttää aika paljon samanlaiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä hauskaa että sulla on samannäköinen koira :) Värit kyllä vaihtelevat, kun näköjään nuken hiusten väritkin. Tykkään kyllä hirveästi noista 70-luvun jutuista väreineen. Harmittaa että olin silloin niin pieni, etten kovin paljoa muista 70-luvusta... lähinnä sen mitä valokuvat kertovat.

      Poista